7 signalen voor ondernemers dat het tijd is om hulp in te schakelen van een Virtual Assistant

Als ondernemer heb je al het enthousiasme en doorzettingsvermogen om enorm hard te werken in en aan je bedrijf. En toch loop je steeds achter…

Als ondernemer heb je al het enthousiasme en doorzettingsvermogen om enorm hard te werken in en aan je bedrijf. En toch loop je steeds achter de feiten aan. Je takenlijst wordt alleen maar langer en overal hangen post-its met nieuwe ideeën. Maar wanneer moet je er mee aan de slag? Het gebrek aan tijd is de grootste uitdaging van je dag!


Je weet dat dingen anders moeten en dat je eigenlijk hulp nodig hebt, maar je komt er simpelweg niet aan toe om de structuur aan te brengen zodat je taken uit handen kan geven. Je blijft in cirkeltjes ronddraaien en de enige die het werk op deze manier kan doen ben jij zelf! Het gevolg, je bedrijf groeit niet verder en jijzelf krijgt steeds meer last van de dagelijkse druk.

Een (tijdelijke) ondersteuning om zaken op orde te brengen kan enorme verlichting brengen en ruimte om weer op een gezonde manier verder te kunnen. Dit hoeft niet direct in de vorm van vast personeel, maar door het inhuren van een virtual assistant die weet wat er speelt in een bedrijf en meedenkt in processen en groei. Die kan ondersteunen in het afwerken van openstaande taken en het implementeren van tools zodat de dagelijkse werkzaamheden eenvoudiger worden en minder tijd kosten. Zelf kom je er niet aan toe om dit allemaal uit te zoeken en blijf je dus tegen dezelfde tijdrovende zaken aanlopen.

Stress scaled
Elke ondernemer kan wel wat hulp gebruiken

“YOU CAN DO ANYTHING, BUT NOT EVERYTHING” – DAVID ALLEN

Hieronder 7 signalen die je zal herkennen als het tijd is om een virtual assistant in te schakelen:

  1: JE HEBT ALS ONDERNEMER ENORM VEEL DAGELIJKSE TAKEN OM AF TE WERKEN

Hoeveel tijd ben je kwijt met zaken die eigenlijk niet direct heel veel opleveren? Ben je een groot deel van je tijd bezig met administratieve taken en niet aan taken die omzet brengen? Ben je continue aan het switchen tussen taken zoals posten op sociale media, e-mail beantwoorden, onderzoek naar nieuwe oplossingen, schema’s en overzichten bijwerken, personeelszaken of andere taken die gewoon te veel van je tijd vragen.

Al deze taken kan je uit handen geven aan anderen en/of kunnen vaak vereenvoudigd worden door het implementeren van slimme systemen.

  2: JE HEBT VEEL WERK TE DOEN WAAR JE ALS ONDERNEMER EIGENLIJK NIET HEEL ERG GOED IN BENT.

Er zijn taken die speciale kennis en vaardigheden vragen Doe vooral de dingen waar jij het beste in bent en die je ook het meeste geld opleveren. Alle andere dingen kan je beter uit handen geven aan iemand die deze dingen sneller doet dan jij en dus uiteindelijk goedkoper is.

  3: JE WERKT 10 TOT 16 UUR PER DAG AAN JE ONDERNEMING.

Word je midden in de nacht wakker met het idee dat je iets vergeten bent te doen die dag? Heb je moeite met het werk dat elke dag moet gebeuren en loop je altijd achter op schema? Dit is een teken dat het tijd is om hulp in te schakelen van iemand die je kan helpen orde op zaken te stellen. Door dagelijks werk uit handen te geven en beter te structureren kan je weer zonder stress genieten van je vrije avonden en weekenden.

4: JE BENT VOORAL BEZIG MET WERKEN IN JE BEDRIJF IN PLAATS VAN AAN JE BEDRIJF

Ben je vooral bezig met uitvoerende werkzaamheden aan website, administratie, registreren, losse acties, repeterend werk, enz.? Dit zijn werkzaamheden die je makkelijk uit handen kan geven aan iemand die weet hoe deze zaken moeten gebeuren. Op deze manier houd je zelf weer tijd over om als ondernemer nieuwe leads en klanten binnen te halen en om de ideeën uit te werken die je meer omzet opleveren.

5: JE HEBT MEERDERE OPDRACHTEN EN BELANGRIJKE DEADLINES.

Soms heb je meerdere projecten te gelijk lopen en werk je voor meerdere klanten op het zelfde moment waar je geen ‘nee’ tegen kan zeggen. Deadlines lijken dan moeilijk te halen. Dit is juist het moment om ondersteuning te zoeken bij al die verschillende taken die binnen een project moeten gebeuren.

  6: JE HEBT HULP NODIG ALS ONDERNEMER, MAAR KAN JE GEEN FULL-TIME MEDEWERKER VEROORLOVEN

De meeste kleinere bedrijven kunnen het zich niet veroorloven om voor de ‘kantoor’ taken een full-time medewerker neer te zetten. Het is ook lastig om een medewerker te vinden die slechts een paar uur per dag wil werken en verschillende werkzaamheden kan managen. Een zelfstandig professional kan dit heel goed invullen. Door het (gedeeltelijk) werken op afstand worden alle uren effectief ingezet en betaal je dus voor 100% productief werk. Je hebt geen overige personeelskosten, hoeft geen werkplek in te richten en werkt samen met een virtual assistant die als uitgangspunt heeft jouw bedrijf te laten groeien.

7: JE GEZIN, FAMILIE EN VRIENDEN HEBBEN JE OOK AL EEN TIJD NIET MEER GEZIEN OF GESPROKEN EN GEVEN OOK REGELMATIG AAN DAT ZE JE AANWEZIGHEID MISSEN.

Ook dit probleem wordt opgelost als je mij als virtual assistant inhuurt. Ik neem al die rotklusjes over en jij hebt meer ruimte in je hoofd en je agenda over voor de dingen waar je wel blij van wordt!

GOOI NU HET ROER OM BESTE ONDERNEMER!

Blijf niet langer tegen beter weten in doorgaan en schakel nu mijn hulp in!

Dan gaan we samen aan de slag om toekomstdromen waar te maken!
Teamwork makes the dream work!

Delen
Gepubliceerd door
Diana

recente berichten

Het Impostor Syndroom: Voel jij je ook een oplichter?

Het Impostor Syndroom: Voel jij je ook een oplichter?

Veel ondernemers delen een geheim: ze voelen zich een bedrieger, dit heet het impostor syndroom.… Lees verder

21 uur geleden
15 Super social media marketing tips voor ondernemers

15 Super social media marketing tips voor ondernemers

Ben jij als ondernemer met je bedrijf nog niet actief op social media. Het is… Lees verder

5 dagen geleden
Dilemma: “To be social or not to be social?”

Dilemma: “To be social or not to be social?”

Iedereen heeft het de afgelopen tijd over de nieuwe Netflix documentaire “The Social Dilemma” en… Lees verder

1 maand geleden
10 super social media tips voor een boost van je bedrijf!

10 super social media tips voor een boost van je bedrijf!

Social media inzetten als bedrijf: voor veel bedrijven super belangrijk, omdat je met social media… Lees verder

1 maand geleden
Plan, en word super productief!

Plan, en word super productief!

Eenvoudige manieren om elke week van je leven het meest productief te maken Een doel… Lees verder

2 maanden geleden
Virtueel Assistent of Persoonlijk Assistent?

Virtueel Assistent of Persoonlijk Assistent?

Persoonlijk Assistent VS Virtueel Assistent: Wat is de beste keus? Veel ondernemers zijn tegenwoordig drukker… Lees verder

2 maanden geleden
nl_NLNL
en_USEN nl_NLNL