Hoe huur ik een Virtual Assistant?

Hoe huur ik een Virtual Assistant?

HEY DAAR DRUKKE ONDERNEMER! HEB JE HET ZO DRUK DAT HET RUNNEN VAN JE EIGEN BEDRIJF JE SOMS ALLEMAAL TEVEEL WORDT? WAT GOED DAT JE DAN TOCH DE TIJD HEBT GENOMEN OM DEZE BLOG TE LEZEN! 

De oplossing is namelijk heel makkelijk en dichtbij….

Het klinkt namelijk alsof het tijd is om je eerste virtual assistant in te huren! Ik weet het wel zeker!

Vroeg of laat komt er een moment in je ondernemers carrière dat je je ontzettend overweldigd begint te voelen door alles wat je moet doen.

Burn out’s bij ondernemers zijn dan ook niet zeldzaam.

Hoe weet je zeker dat het tijd is om je eerste virtual assistant in te huren? Wat zijn de eerste stappen die je moet nemen? En wat moet je nog meer weten om het proces te overleven?

HIERONDER EEN AANTAL ANTWOORDEN OP JOUW VRAGEN!

3 TEKENS DAT HET TIJD IS OM JE EERSTE VIRTUAL ASSISTANT IN TE HUREN

3 Tekens Dat Het Tijd Is Om Een Vistueel Assistent In Te Huren

1. TIJDGEBREK

Je krijgt het werk wat je hebt niet op tijd klaar. Je voltooid projecten net op tijd of te laat, en je moet je beloftes en deadlines aan en voor je klanten steeds maar bijstellen omdat je het anders niet zal halen. Heel vervelend voor je klanten, maar ook jou geeft het een super rot gevoel! 

2. MOTIVATIE

Je voelt je opgebrand en een beetje ongemotiveerd. Je houdt van je werk, maar de laatste tijd heb je het gevoel dat je het allemaal zelf niet meer onder controle hebt. Het gaat tegenwoordig meer of kwantiteit en niet meer over de kwaliteit die je wilde bieden toen je je bedrijf begon. Bovendien heb je het gevoel dat je meer vrije tijd nodig hebt dan je krijgt.

3. ROMPSLOMP

Er worden in je bedrijf geen dingen gedaan die moeten worden gedaan. Je hebt niet geblogd, je klanten gemaild of je sociale media bijgehouden. De administratie loopt waarschijnlijk achter en misschien heb je zelfs wel projecten af moeten slaan die je best had willen doen. Maar je hebt te weinig tijd, omdat je te druk bent met de kanten van het hebben van een eigen bedrijf die je helemaal niet zo leuk vindt. De tijd, energie en het enthousiasme die je had bij het opstarten van je bedrijf zijn de laatste tijd ver te zoeken.-33px

7 STAPPEN VOOR HET HUREN VAN EEN VIRTUELE ASSISTENT

 1) Maak een lijst van alles wat je doet in je bedrijf en organiseer ze in categorieën (sociale media, inhoud, financieel, enz …)

2) Noteer naast elk item – vind ik leuk. vind ik niet leuk  of duurt te lang

3) Zoek iemand die je kan helpen bij elke categorie van de taken ‘niet leuk’ en ‘duurt te lang’

4) Maak een andere lijst met eigenschappen en kwaliteiten dat je wilt in een VA, en of je bereid bent ze te trainen of niet

5) Vraag collega’s om aanbevelingen (of nog beter… neem contact met mij op!).

6) Als je iemand tegenkomt die volgens jou veelbelovend lijkt, bekijk dan hun site, prijzen en referenties. Luister naar je gevoel bij het kiezen. Neem vervolgens de eerste stap – vul hun contactformulier in, plan een gesprek of e-mail ze. 

7) Huur je VA in als alles klopt en goed voelt! Je kan natuurlijk gewoon met een klein project beginnen om te zien hoe de samenwerking verloopt!  

BELANGRIJKE DINGEN OM AAN TE DENKEN:

Belangrijk Inuren Virtual Assistant

DELEGEREN

Bij het delegeren van werk staat communicatie centraal. Wees duidelijk over wat er moet gebeuren en wanneer. 

SPECIALISATIE

Verwacht niet dat één Virtual Assistant alles op je takenlijst kan doen. Sommige VA’s zijn beter in schrijven, sommige zijn meer techneut en anderen zijn betere managers. Zoek uit welke taken het meest dringend zijn en begin daar. Zodra je dat deel van je werk onder controle heeft, kan je een andere Virtual Assistant inhuren om een ​​aantal van je andere dringende taken uit te voeren.

VA’s hebben ook vaak een groot netwerk, dus de kans is groot dat je huidige Virtual Assistant iemand kent die die andere taken kan overnemen. En nog handiger is als je eerste Virtual Assistant al het regelwerk wat daarbij komt van je overneemt!

INSTINCT 

Volg je instinct. Als je geen goed gevoel hebt over iemand, huur deze dan niet in! Als je ze inhuurt en ze passen niet goed, hou het dan bij die ene kleine opdracht.

MEER GELD

Als je nog steeds twijfelt om in een Virtueel Assistent te investeren, bedenk je dan dit… 

Een VA heeft het potentieel om je inkomen te laten groeien. Wanneer je eindelijk weer tijd, energie en motivatie hebt om nieuwe inkomstenstromen te creëren of meer klanten aan te nemen … verdien je meer geld!

LAST, BUT NOT LEAST

Bovendien, en dit is het allerbelangrijkste, doe je werk dat je echt leuk vindt en waar je goed in bent. 

Laat de andere dingen aan iemand over die het graag doet en er beter in is dan jij!

Samenwerken met mijn opdrachtgevers en op die manier hun doel(en) bereiken vind ik geweldig!

Mijn ideale opdrachtgevers zijn passievolle, enthousiaste, creatieve, innovatieve aanpakkers die houden van hard werken, ze hebben niet altijd alles mee gehad, maar dat houdt ze niet tegen. Ze komen nu wat handen, tijd en inspiratie te kort  om echt weer stappen te gaan maken.

Je kan bij de referenties op de over mij pagina kijken hoe enthousiast en tevreden andere mensen zijn.

Voel je je hierdoor aangesproken en wil jij ook een eigen virtual assistant?

DRUK DAN NU OP DIE MOOIE RODE KNOP EN NEEM CONTACT MET ME OP! (JA JA DAT RIJMT! 😉 )

7 signalen voor ondernemers dat het tijd is om hulp in te schakelen van een Virtual Assistant

7 signalen voor ondernemers dat het tijd is om hulp in te schakelen van een Virtual Assistant

Als ondernemer heb je al het enthousiasme en doorzettingsvermogen om enorm hard te werken in en aan je bedrijf. En toch loop je steeds achter de feiten aan. Je takenlijst wordt alleen maar langer en overal hangen post-its met nieuwe ideeën. Maar wanneer moet je er mee aan de slag? Het gebrek aan tijd is de grootste uitdaging van je dag!


Je weet dat dingen anders moeten en dat je eigenlijk hulp nodig hebt, maar je komt er simpelweg niet aan toe om de structuur aan te brengen zodat je taken uit handen kan geven. Je blijft in cirkeltjes ronddraaien en de enige die het werk op deze manier kan doen ben jij zelf! Het gevolg, je bedrijf groeit niet verder en jijzelf krijgt steeds meer last van de dagelijkse druk.

Een (tijdelijke) ondersteuning om zaken op orde te brengen kan enorme verlichting brengen en ruimte om weer op een gezonde manier verder te kunnen. Dit hoeft niet direct in de vorm van vast personeel, maar door het inhuren van een virtual assistant die weet wat er speelt in een bedrijf en meedenkt in processen en groei. Die kan ondersteunen in het afwerken van openstaande taken en het implementeren van tools zodat de dagelijkse werkzaamheden eenvoudiger worden en minder tijd kosten. Zelf kom je er niet aan toe om dit allemaal uit te zoeken en blijf je dus tegen dezelfde tijdrovende zaken aanlopen.

Stress Ondernemer Signalen Virtual Assistant Hulp
Elke ondernemer kan wel wat hulp gebruiken

“YOU CAN DO ANYTHING, BUT NOT EVERYTHING” – DAVID ALLEN

Hieronder 7 signalen die je zal herkennen als het tijd is om een virtual assistant in te schakelen:

    1: JE HEBT ALS ONDERNEMER ENORM VEEL DAGELIJKSE TAKEN OM AF TE WERKEN

Hoeveel tijd ben je kwijt met zaken die eigenlijk niet direct heel veel opleveren? Ben je een groot deel van je tijd bezig met administratieve taken en niet aan taken die omzet brengen? Ben je continue aan het switchen tussen taken zoals posten op sociale media, e-mail beantwoorden, onderzoek naar nieuwe oplossingen, schema’s en overzichten bijwerken, personeelszaken of andere taken die gewoon te veel van je tijd vragen.

Al deze taken kan je uit handen geven aan anderen en/of kunnen vaak vereenvoudigd worden door het implementeren van slimme systemen.

    2: JE HEBT VEEL WERK TE DOEN WAAR JE ALS ONDERNEMER EIGENLIJK NIET HEEL ERG GOED IN BENT.

Er zijn taken die speciale kennis en vaardigheden vragen Doe vooral de dingen waar jij het beste in bent en die je ook het meeste geld opleveren. Alle andere dingen kan je beter uit handen geven aan iemand die deze dingen sneller doet dan jij en dus uiteindelijk goedkoper is.

    3: JE WERKT 10 TOT 16 UUR PER DAG AAN JE ONDERNEMING.

Word je midden in de nacht wakker met het idee dat je iets vergeten bent te doen die dag? Heb je moeite met het werk dat elke dag moet gebeuren en loop je altijd achter op schema? Dit is een teken dat het tijd is om hulp in te schakelen van iemand die je kan helpen orde op zaken te stellen. Door dagelijks werk uit handen te geven en beter te structureren kan je weer zonder stress genieten van je vrije avonden en weekenden.

   4: JE BENT VOORAL BEZIG MET WERKEN IN JE BEDRIJF IN PLAATS VAN AAN JE BEDRIJF

Ben je vooral bezig met uitvoerende werkzaamheden aan website, administratie, registreren, losse acties, repeterend werk, enz.? Dit zijn werkzaamheden die je makkelijk uit handen kan geven aan iemand die weet hoe deze zaken moeten gebeuren. Op deze manier houd je zelf weer tijd over om als ondernemer nieuwe leads en klanten binnen te halen en om de ideeën uit te werken die je meer omzet opleveren.

   5: JE HEBT MEERDERE OPDRACHTEN EN BELANGRIJKE DEADLINES.

Soms heb je meerdere projecten te gelijk lopen en werk je voor meerdere klanten op het zelfde moment waar je geen ‘nee’ tegen kan zeggen. Deadlines lijken dan moeilijk te halen. Dit is juist het moment om ondersteuning te zoeken bij al die verschillende taken die binnen een project moeten gebeuren.

    6: JE HEBT HULP NODIG ALS ONDERNEMER, MAAR KAN JE GEEN FULL-TIME MEDEWERKER VEROORLOVEN

De meeste kleinere bedrijven kunnen het zich niet veroorloven om voor de ‘kantoor’ taken een full-time medewerker neer te zetten. Het is ook lastig om een medewerker te vinden die slechts een paar uur per dag wil werken en verschillende werkzaamheden kan managen. Een zelfstandig professional kan dit heel goed invullen. Door het (gedeeltelijk) werken op afstand worden alle uren effectief ingezet en betaal je dus voor 100% productief werk. Je hebt geen overige personeelskosten, hoeft geen werkplek in te richten en werkt samen met een virtual assistant die als uitgangspunt heeft jouw bedrijf te laten groeien.

   7: JE GEZIN, FAMILIE EN VRIENDEN HEBBEN JE OOK AL EEN TIJD NIET MEER GEZIEN OF GESPROKEN EN GEVEN OOK REGELMATIG AAN DAT ZE JE AANWEZIGHEID MISSEN. 

Ook dit probleem wordt opgelost als je mij als virtual assistant inhuurt. Ik neem al die rotklusjes over en jij hebt meer ruimte in je hoofd en je agenda over voor de dingen waar je wel blij van wordt!

GOOI NU HET ROER OM BESTE ONDERNEMER!

Blijf niet langer tegen beter weten in doorgaan en schakel nu mijn hulp in!

Dan gaan we samen aan de slag om toekomstdromen waar te maken!
Teamwork makes the dream work!

7 Geweldige Redenen om een Virtueel Assistent in te huren

7 Geweldige Redenen om een Virtueel Assistent in te huren

MENSEN VRAGEN WEL EENS, WAT ER NU ZO HANDIG IS AAN HET HEBBEN VAN EEN VIRTUEEL ASSISTENT.

HIERONDER BESCHRIJF IK 7 REDENEN IN DRIE VERSCHILLENDE THEMA’S.

  1. Thema: Tijd, Geld en Kosten
  2. Thema: Kennis en Know-how
  3. Thema: Gemak en Flexibiliteit 

TIJD | GELD | KOSTEN

Als zelfstandige ondernemer is jouw prioriteit om te zorgen dat je je bedrijf draaiend houdt. Dat betekent bezig zijn met en voor je klanten. In het begin zal je tijd genoeg hebben om alles zelf te doen. Zoals het werken aan je zichtbaarheid, je administratie, netwerkbijeenkomsten bezoeken, zaken uitzoeken op het internet, je facturatie, je telefoon, email en je agenda bijhouden, je website up-to-date houden of misschien zelf bouwen. Logisch dat je in die beginfase denkt dat je geen hulp nodig hebt en pas gaat stressen en hulp gaat zoeken wanneer de spreekwoordelijke emmer al is overgelopen. 

Bedenk eens wat het je oplevert als je niet meer (voorbeeld) 10 uur per week bezig bent met de randzaken. Bereken jouw tarief maal die 10 uur. En zet daar tegenover het tarief van een gemiddelde Virtuele Assistent (€40-€65). Zie je de winst? En niet alleen in tijd, maar ook in rust, focus, vrije tijd. Want die 10 uur heb je binnen no time terugverdiend; die kun jij declarabel inzetten voor jouw klanten. 

Een Virtueel Assistent heeft ook de fases doorlopen waar jij als zzp’er doorheen gaat. Zij (of hij) is tenslotte zelf ook zelfstandig professional en dat maakt dat een VA daarom ook een goede sparringpartner is.

Voor bedrijven is het fijn flexibel te kunnen omgaan met aantrekken van VA’s. Geen tijdelijke of vaste contracten, geen werkgeverslasten, geen premies, geen ellenlange inwerkperiode’s, geen werkplek inrichten, niet verantwoordelijk voor pensioenpremies, doorbetaling loon bij ziekte, etc. 

KENNIS | KNOW-HOW

Omdat de meeste Virtuele Assistenten een specialisatie hebben, zijn zij op de hoogte van de laatste ins-/outs van hun specialisatie. Zij weten veel van een bepaald onderwerp of van een tool en zijn daarom in kortere tijd, dan die jij als ondernemer nodig zou hebben, met een klus klaar. Daarnaast investeert een VA vaak in opleidingen, trainingen, workshops, cursussen en webinars om haar kennis bij te houden en uit te breiden.
En, als zij het niet weet, dan is er wel iemand in haar netwerk die het weet.

Idee Kennis Know How Ondernemer Virtual Assistant

GEMAK | FLEXIBILITEIT

Een Virtueel Assistent is een professional. Veel VA’s hebben meerdere klanten in hun portefeuille en zijn zij gewend om te snel te schakelen tussen klanten en opdrachten. Daarnaast kunnen de meeste als geen ander werkzaamheden plannen en zijn zij in staat flexibel om te gaan met de tijd die beschikbaar is. Veel VA’s vinden het uitvoeren van eenmalige opdrachten of klussen geen probleem. Er zijn zelfs VA’s die best wel een aantal uur bij je op kantoor willen komen, als je het lief vraagt…. ?

Voor organisaties & bedrijven is het ontzettend makkelijk om een VA in te huren voor een bepaald project.

Denk je nu na het lezen van dit alles, oh ja dit is DE oplossing voor mijn probleem, dan weet je me te vinden en kan je rechtstreeks naar de contact pagina.

Wil je nog meer informatie, dan zou ik je aanraden om de veelgestelde vragen pagina te bezoeken en de referenties te lezen die onderaan de “Over mij” pagina staan.

En je kan me natuurlijk ook altijd bellen, e-mailen, whatsappen, Facebooken, instagrammen enz. om meer informatie te krijgen.

Ik weet zeker dat je geen spijt gaat krijgen van die kleine investering qua tijd, want ik beloof je als je mij inhuurt als virtueel assistent, krijg je er echt heel veel voor terug!

Om het je makkelijk te maken heb ik hieronder al een hele mooie grote knop geplaatst die je rechtstreeks naar de contactmogelijkheden brengt! ?

De strategie van slim virtueel samenwerken

De strategie van slim virtueel samenwerken

VIRTUEEL SAMENWERKEN GAAT NIET MEER WEG, ZO KAN JE HET OOK VOOR JOU LATEN WERKEN! 

Ik las net een super interessant artikel op ForbesStrategies to hire the right person – virtually. Na het lezen van dit artikel dacht ik daar moet ik eens een blog over schrijven! En zo gezegd zo gedaan!

Virtueel samenwerken bestaat echt al jaren, maar door de Corona crisis, is het heel snel een bijna vast en heel belangrijk onderdeel van ons leven geworden. Dit zal ook niet meer verdwijnen als de Corona crisis weer is vertrokken.

Ondanks dat het nu bijna een soort van gedwongen gebeurt dat iedereen virtueel samenwerkt, wil het niet zeggen dat dit minder goed is dan hoe het voor de crisis was. 

VIRTUEEL WERKEN HEEFT ZELFS HEEL VEEL VOORDELEN! 

Het samenwerken en samenkomen kan veel sneller en meer gestroomlijnd online, dan wanneer je elkaar in het echt moet ontmoeten. Je hebt geen speciale ruimte nodig, mensen hoeven niet te reizen, staan niet in de file en de lijntjes naar elkaar toe worden steeds korter en productiever. 

Ook kan je als de drempel van afstand wegvalt een heel ander team in elkaar zetten.

Nu zou je bijvoorbeeld om een perfect team samen te stellen, iemand kunnen inhuren uit Drenthe, Limburg, Zuid Holland en Zeeland, dit zou door afstand veel lastiger door logistieke en geografische problemen zijn op een traditionele werkplek waar iedereen lijfelijk bij elkaar moet komen. 

Virtueel Samenwerken
Je hebt niet veel nodig om virtueel samen te werken

Naast het besparen op tijd en benzine, is virtueel samenwerken op nog veel manieren besparend en vooral qua geld en dus ook op dat gebied een goede strategie.

Het werken met bijvoorbeeld een virtueel assistant kost dan misschien wel geld, maar het bespaart heel veel tijd! En deze tijd kan weer ingezet worden op waar de jij (de ondernemer) het beste in bent! En dit levert meer geld op dan wanneer je de hele dag zuchtend naar een scherm zit te staren en zit te denken over wat je nu weer op social media moet gaan posten! 

De kleine investering in een virtual assistant die al die dingen doet waar jij dus zo tegenaan zit te hikken, betaalt zich dus eigenlijk meteen uit!

Want geef toe, echt veel energie en enthousiasme krijg je er niet van, dus waarom geef je het niet uit handen! Kan jij je weer focussen op die dingen waar je wel heel blij van wordt!

Neem nu contact met me op en dan overleggen we over een perfecte strategie om virtueel samen te werken waarin ik zal zorgen dat je minder stress en meer succes gaat hebben. 

Ik spreek je snel via telefoon, whatsapp, email of wat je voorkeur dan ook is! ?