10 super social media tips voor een boost van je bedrijf!

10 super social media tips voor een boost van je bedrijf!

Social media inzetten als bedrijf: voor veel bedrijven super belangrijk, omdat je met social media platforms jouw doelgroep kunt bereiken. Voor de inzet van social media geldt uiteraard dat je er gewoon mee aan de slag moet gaan. Toch is het een apart specialisme, lees hieronder de tips van Artemis VA!

Social media tips over doelgroepen en platformen

Social Media Doelgroep
Welke doelgroep en welk platform?

Bepaal waar je jouw doelgroep het beste kunt bereiken

Wil je een bedrijfspagina opzetten op social media? Bepaal dan eerst waar je jouw doelgroep het beste kunt bereiken. Heb je veel beeldende content om te delen? Bekijk dan de mogelijkheden van Instagram. Mogelijk past dit heel goed bij jouw bedrijf. Veel zakelijke content? LinkedIn is dan waarschijnlijk de beste optie. Natuurlijk is de keuze voor het medium ook afhankelijk van in welke business je zit. Voor B2B geldt dat LinkedIn vaak een geschikte keuze is. Wanneer je in de B2C-markt zit, kun je misschien beter een ander medium kiezen.

Kies wat voor soort content je plaatst

Kies welke content je op welk kanaal post. Puur zakelijke content of content die veel kennis bevat is vaak geschikt voor LinkedIn. Wat luchtigere content over bijvoorbeeld de het teamuitje, jaarlijkse kerstborrel of over ‘Neem-je-hond-mee-naar-je-werk-dag’ is meer geschikt voor andere media zoals Facebook en Instagram. Het is trouwens heel goed om verschillende soorten content te delen: van quotes tot filmpjes en van blogposts tot whitepapers!

Social media tips over je planning

Social Media Plannen
Planning, super handig en belangrijk

Plan wekelijks momenten voor social media

Hou er rekening mee dat het bijhouden van een bedrijfspagina op social media veel tijd kost. Als je te lang niet zichtbaar bent, word je online al snel vergeten. Plan dus iedere week een moment in om bezig te zijn met social media en plaats regelmatig posts. Weet dat een post niet enkel bestaat uit een paar woorden. Je bent echt bezig met content creatie dus neem hier de tijd voor!

Maak een social media planning

Maak voor een langere periode een planning (en ook voor de content op je website, zoals een blog of een actueel pagina met nieuws berichten). Op deze manier weet je precies welke posts je op welk moment gaat delen. Neem in deze planning ook op via welk platform je jouw content gaat delen. Ik gebruik zelf ook een planning en deze helpt me om efficiënter te werken op social media omdat ik precies weet wanneer ik wat wil delen. Het scheelt echt heel veel tijd als je dit op één moment in de week schrijft, inplant en de bijbehorende afbeeldingen maakt, dan dat je er elke dag over na moet gaan denken. 

Social media posts inplannen

Door je nieuwe planning kun je ruim van tevoren je social media posts inplannen. Hier zijn genoeg gratis en betaalde tools voor. Op Facebook (en Instagram) kan je dit al wel zelf makkelijk regelen en plannen via de knop ‘publicatietools’ op je bedrijfspagina. 

Deel ook nog spontaan!

Nu je een social media planning hebt is het natuurlijk niet zo dat je niets meer spontaan kunt delen. Komt er ineens iets interessants tussendoor dat jij graag wil delen? Leg deze content dan even naast je planning zodat je kunt zien of het hierbinnen past. Wanneer je hier goed op let krijgen jouw bezoekers niet ineens heel veel content die op elkaar lijkt of juist veel te veel content op hun tijdlijn vanuit jouw bedrijfspagina.

De vorm van jouw social media posts

Design Social Media
Show je design!

Geef een preview van je website

Het is goed om in social media posts een preview te geven van wat de lezer op je website kan verwachten. Op deze manier integreer je jouw social media pagina met je website. Als je bijvoorbeeld een interessante e-book of whitepaper met tips geschreven hebt, deel hiervan dan één tip in je posts om de lezer te triggeren om door te klikken naar je website waar hij heel de whitepaper kan lezen. Zo krijg je uiteindelijk meer websitebezoekers!

Plaats foto’s, afbeeldingen en video’s

Het is misschien een open deur, maar plaats bij iedere social media post een foto of afbeelding. Beeld wordt sneller verwerkt dan tekst én je maakt je post veel sprekender. Een (goed) beeld zegt meer dan 1000 woorden. Zorg ervoor dat jouw beeld aansluit op de social post en vermijd lelijke stockfoto’s! Uiteraard is de inzet van (korte) video’s op jouw social media platforms nóg beter. Mensen kijken graag naar filmpjes dus maak tijd om gebruik te maken van video in jouw social media strategie.

Bereik van jouw social media posts

Social Media Bereik
Maak je bereik zo groot mogelijk

Deel unieke content voor een groot bereik

Een groot bereik creëren op social media is een flinke klus en hoe interessant jouw content ook is, dit blijft altijd lastig. Zorg ervoor dat de social media posts die jij deelt zó interessant/grappig/relevant zijn dat anderen jouw posts liken, delen of hierop reageren. Zo wordt je bereik automatisch groter. Ook kun je jouw personeel inzetten om een groter bereik te creëren. Vraag je medewerkers gewoon de posts van het bedrijf te delen. Als 5 collega’s allemaal individueel een bereik van 1.000 personen hebben, tikt ’t al snel aan!

Advertenties inzetten voor een groter bereik

Op Facebook en Instagram is het als bedrijf écht heel moeilijk om een leuk bereik te krijgen met ‘gewone’ social media posts. Heb je een bepaald bereik nodig om bijvoorbeeld een evenement te promoten? Voor een paar euro kun je ook op Facebook en Instagram nog veel mensen bereiken. Je maakt dan gewoonweg een advertentie. Bij het maken van deze advertentie kun je filteren op bijvoorbeeld alle personen tussen 30 en 35 jaar die wonen binnen een straal van 30 kilometer rondom bijvoorbeeld Wassenaar. Let dus wel op dat je de juiste doelgroep selecteert zodat jouw bericht niet in Groningen getoond wordt als je de Zuid-Hollandse markt wil veroveren.


Mocht je na het lezen van al deze tips toch denken: “Pffffffff wat een gedoe!!! Dit ga ik misschien één keer doen, maar ik weet nu al dat ik het niet ga volhouden. ” Dan kan je natuurlijk altijd nog een hele leuke en enthousiaste Virtual Assistant inschakelen om dit voor je te doen.
Dan kan jij gewoon lekker verder met de dingen in je bedrijf waar je wel blij van wordt!

Klik op de mooie rode knop hieronder en binnenkort ben je van die vervelende klusjes af! 😉

Plan, en word super productief!

Plan, en word super productief!

Eenvoudige manieren om elke week van je leven het meest productief te maken

Ben jij een van die mensen die altijd denkt aan de dingen die ze volgende week moeten doen? Zie je jezelf altijd overdonderd worden door je to-do lijstje voor de week? Weekdagen kunnen gemakkelijk rampzalig worden als je je er niet op voorbereidt. Gelukkig zijn er manieren om elke week van je leven een productieve week te hebben zonder je verstand te verliezen.

Voor de meeste mensen zijn de maandagen vaak nogal stressvol, omdat je je mentaal moet voorbereiden op wat de week voor je in petto heeft. Het is niet leuk om de wachtende taken te voelen die je moet doen op het moment dat je je ogen opent in de ochtend. Het kan je overweldigen, en voor je het weet begin je de dag te verafschuwen.

Maar je hoeft het jezelf niet moeilijk te maken. Er zijn eenvoudige technieken die je kunt toepassen om je te helpen het elke week opnieuw op te pakken. Hoewel er een unieke formule is voor elk persoon, moet elke productieve week de volgende stappen bevatten die ik hier behandel.

Ben je klaar om je leven te veranderen en de meest productieve week van je leven te hebben?

Plan slechts één week per keer

Het is altijd een goed idee om een globaal idee te hebben van wat je wilt bereiken. Het is ook belangrijk om inzicht te hebben in wat je elke maand kunt verwachten.

Voor de planning of voorbereiding van je weken is het echter heel handig om slechts één week per keer te plannen. Als je een aantal weken vooruit plant, word je gewoonweg overladen. Hou er rekening mee dat je een mens bent, geen robot.

Bovendien kan elke dag van de week zonder waarschuwing veranderen, hoe goed je er ook op voorbereid bent. De manier waarop de zakenwereld en het leven zich tegenwoordig ontwikkelen is heel snel. Misschien krijg je wel een kans aangeboden die je niet mag laten liggen wanneer je die het minst verwacht.

Bovendien kan je een noodsituatie meemaken op het meest ongemakkelijke moment. Dat betekent dat je je vergaderingen, afspraken en zelfs deadlines moet verplaatsen om het te kunnen opvangen. Als gevolg daarvan moet je je agenda reorganiseren en je taken en to-do lijst voor de dag of de hele week aanpassen.

Plan je week tijdens het weekend

Er is een soort van discussie gaande over wat de beste dag van de week is om je week te plannen. Sommigen zeggen dat het het beste is om het te plannen voordat je klaar bent met je taken op vrijdag. Tegelijkertijd raden sommigen aan om maandagmorgen voor het begin van de week te beginnen. Deze suggesties zijn helemaal niet slecht, maar zijn waarschijnlijk niet zo efficiënt als het organiseren van je week in het weekend.

Het is goed mogelijk om de dingen die je moet doen te vergeten bij het plannen van je to-do lijst voor de week op een vrijdag. Dit betekent dat je misschien op maandag kostbare tijd moet besteden om opnieuw de planning en de lijst met to-do’s voor die week door te nemen, in plaats van deze tijd te gebruiken voor iets productievers.

Aan de andere kant zal het wachten tot het begin van de week om alles te plannen je waardevolle tijd kosten. Dus in plaats van je opdrachten uit te voeren, zul je productieve tijd verspillen aan het bepalen van wat er gedaan moet worden.

Dus als je in het weekend tijd over hebt, breng je je to-do’s voor de komende week in kaart. Dat kan gaan om persoonlijke boodschappen, projecten, enzovoorts. Overweeg ook om een persoonlijke planner te gebruiken om alles op te schrijven. Zo vergeet je geen enkele taak. En als je al je plannen voor je ziet liggen, krijg je een veel beter gevoel.

Bovendien is het een goed idee om maximaal twee uur te besteden aan het plannen en voorbereiden van de komende week en om de rest van het weekend met je gezin door te brengen. Zo kunt je de nieuwe week vol energie, zonder stress en gemotiveerd tegemoet treden, in plaats van dat je er tegenop ziet.

Maak een schema voor alles

En dat is een lijst van alles, van je ochtend- en avondroutines tot deadlines, to-do’s en zelfs pauzes. Als je alles inroostert, heb je meer tijd voor alles wat je moet doen, of het nu gaat om lekker een uurtje sporten of het bijwonen van een vergadering.

Bovendien zal het ervoor zorgen dat je in staat bent om de essentiële zaken te organiseren zonder overdonderd te worden en je werkdagen te overladen. Het resultaat is dat je geen dingen vergeet of mist, wat betekent dat je meer doet met minder stress.

Plan your work, and work your plan!

Napoleon Hill

Plan maar drie grote taken in één dag

De meeste vrouwelijke ondernemers staan bekend om hun lange lijst van to-dos die eeuwig lijken te duren. Het is echter moeilijk om dat te bereiken. Zie je jezelf een paar dingen op je lijst checken en voel je je verloren omdat je nog steeds zoveel op je lijstje hebt staan en de dag bijna voorbij is?

Maak jezelf niet gek omdat je niet alles op je to-do lijstje hebt gedaan. Maak in plaats daarvan een dagelijkse lijst met uitvoerbare taken waarvan je zeker weet dat je ze voor het einde van de dag kunt voltooien. Bovendien moet je bij het plannen van je week in het weekend zowel persoonlijke als zakelijke taken op een rijtje zetten. Zorg er dan voor dat je jezelf voor elke werkdag niet meer dan drie grote taken toewijst.

Zoals gezegd, gebruik een planner waar je deze kunt opschrijven of gebruik een online app zoals Trello. Dit is erg handig bij het organiseren van je werkzaamheden. Je kunt taken vastpinnen en een tijd en datum voor ze inplannen. Daarnaast kan je ze categoriseren om het makkelijker voor je te maken om te bepalen welke taken voorrang moeten krijgen.

De Pomodoro techniek toepassen

Simpel gezegd is de Pomodoro Techniek een systeem voor tijdsblokkering, waarbij je je werkzaamheden in intervallen van 25 minuten uitvoert, met pauzes van 5 minuten tussendoor. Dit is een geweldige methode om te gebruiken wanneer je je focus begint te verliezen.

Stel gewoon je timer in op 25 minuten en concentreer je op wat je moet doen. Zodra je 25 minuten voorbij zijn, neem je een pauze van 5 minuten waarin je kunt doen wat je wilt om je te ontspannen. Ga daarna nog eens 25 minuten terug naar je taak, en ga zo maar door.

Als je je dag plant en de tijd blokkeert, overweeg dan om je hoofdtaken ten minste 2 uur lang te blokkeren. Hiervoor kun je jezelf tussendoor 20 tot 30 minuten pauze geven. Ook kan je, voordat je je dag afsluit, je e-mails doornemen en een uur lang door je sociale media bladeren.

Deze techniek zal vooral goed werken als je altijd meer op je sociale media rondkijkt dan dat je werk doet. Het is ook goed voor degenen die altijd meer tijd nodig hebben om een eenvoudige taak af te ronden dan verwacht of als je de neiging hebt om wat meer uit te stellen in plaats van belangrijke zaken af te handelen.

Plan, Pomodoro Techniek, Artemis Va, Technisch Virtual Assistant, Ondernemen, Productiviteit

Om je te helpen heb ik een super handige pdf gemaakt met daarin de hele Pomodoro techniek, print hem uit en gebruik hem om nog veel productiever te worden. Je kan hem vinden op de gratis downloads pagina.

Simpel, maar doeltreffend!

Dit zijn tips over hoe je de meest productieve week ooit kunt hebben en ze zijn vrij simpel.
Toch is de impact die ze in je dagelijkse leven zullen hebben, aanzienlijk.
Probeer ze vandaag nog en laat weten hoe het gaat!
Als je iets toe te voegen hebt, aarzel dan niet om ze te delen in de onderstaande commentaar sectie.

Plan Artemis Va <h1>virtual Assistant Kennisbank</h1> In Deze Artemis Va - Virtual Assistant Kennisbank Kan Je In Alle Verschillende Categorieën Meer Te Weten Komen Over Wat Een Virtual Assistant Doet, Hoe Een Virtual Assistant Ingezet Kan Worden En Hoe Ze Bepaalde Werkzaamheden Uitvoert. Ook Kan Je Er Terecht Voor Goede Tips En Tricks Omtrent, Marketing, Social Media, Seo, Planning, Webdesign En Nog Veel Meer Dingen Die Je Tegenkomt Bij Een Drukbezette Ondernemer.
Droom, Plan, Doe

Lukt het je ondanks deze tips nog steeds niet om je taken elke week af te krijgen, dan is het toch echt tijd om een virtual assistant in te gaan huren!
En laat ik er nu net eentje kennen! 😉

Neem hieronder contact met me op en voor je het weet ben je veel minder gestrest en heb je veel meer succes! 

Waarom alles alleen doen als het ook samen kan!

Virtueel Assistent of Persoonlijk Assistent?

Virtueel Assistent of Persoonlijk Assistent?

Persoonlijk Assistent VS Virtueel Assistent: Wat is de beste keus?

Veel ondernemers zijn tegenwoordig drukker dan iemand die ijswater verkoopt in Hades. Gelukkig, of helaas, afhankelijk van hoe je het bekijkt, zien veel van jullie je dagen de laatste tijd nog drukker worden. Of dat nu komt door een toename van het klantenbestand of door uitbreiding van de totale bedrijfsvoering, de kans is groot dat je op zijn minst hebt nagedacht over het inhuren van een assistent.

Maar, wat is beter… een persoonlijk assistent of een virtueel assistent?

Persoonlijk Assistent
Er zit zoveel meer in je mogelijkheden tot succes!

Inhoud

Voordelen van Persoonlijk Assistent

Nadelen van Persoonlijk Assistent

Voordelen Virtueel Assistent

Nadelen Virtueel Assistent

Conclusie

Voordelen van Persoonlijk Assistent

Een persoonlijke assistent kan je in je eigen kantoor zien en dat is wel een voordeel als je de voorkeur hebt om persoonlijk face to face met je assistent te kunnen spreken en ze fysiek iets te overhandigen. Als je sterk afhankelijk bent van je non-verbale hints en/of de voorkeur geeft aan een assistent op slechts een paar stappen van je bureau, dan is het waarschijnlijk het beste dat je een persoonlijke assistent inhuurt.

Nadelen Persoonlijk Assistent

Persoonlijke assistenten zijn langetermijninvesteringen (goed Scrabble woord!! 😉 ), die door hun aard ook beperkt zijn door hun geografische nabijheid. Jouw werving van personeel is sterk beperkt tot de personen die zich binnen een bepaalde straal van je vestigingsplaats bevinden en door dit beperkte bereik sluit je je deuren voor diegenen die misschien veel beter bij je passen, maar te ver weg wonen om het lucratief voor beiden te maken qua reisafstand..

Ook moet je voor een persoonlijk assistent allemaal dingen regelen zoals een werkplaats, een computer en niet te vergeten alle administratieve beslommeringen die erbij komen kijken als je iemand in dienst neemt. Ze kunnen ziek worden, zwanger raken enz enz… en dan betaal je bij een persoonlijk assistent gewoon hun salaris door, zonder dat je daar iets voor terug krijgt. 

Persoonlijk Assistent
Mocht je een teken nodig hebben… Hier is het!

Voordelen Virtueel Assistent

Het inhuren van een virtuele assistent heeft veel voordelen, waarvan de eerste is dat ze op afstand werken in het comfort van hun eigen huis. Omdat ze niet meer hoeven te reizen, wordt er nooit meer gebeld omdat hun auto kapot is gegaan of omdat ze te laat zijn omdat ze vastzitten in het verkeer, een virtuele assistent is beschikbaar als je ze nodig hebt, altijd!

Ook ben jij niet verantwoordelijk om een werkplek voor ze te creëren, een virtueel assistent heeft zelf al de beschikking over alle kennis, apparaten en software om heel goed met je samen te werken. 

Een virtueel assistent moet je ook zien als een mede ondernemer in plaats van iemand die bij je in dienst is. Dit maakt het ook makkelijker om met iemand te sparren over de bedrijfsvoering en andere zaken waar je als ondernemer mee te maken hebt en die je niet zo snel met je eigen personeel zal delen. Een goed resultaat van jouw onderneming is voor jullie allebei een win win situatie.

Virtuele Assistenten hebben ook een groot netwerk met andere Virtuele Assistenten, die allemaal een eigen specialisatie hebben, dus kan je huidige VA iets niet (zo goed), dan kan zij ervoor zorgen dat een andere VA die taak overneemt zonder dat het jou tijd kost aan het zoeken van iemand anders inclusief de werving en selectie. 

Bovendien is een virtuele assistent perfect als je gewoon behoefte hebt aan ondersteuning voor korte-termijn projecten en als je elke lange-termijn verbintenis die een persoonlijke assistent nodig heeft, volledig wilt overslaan.

Nadelen Virtueel Assistent

In tegenstelling tot persoonlijke assistenten die hun werkdag uitsluitend aan jou wijden, werken virtuele assistenten over het algemeen met meerdere cliënten. Sommige kunnen alleen beschikbaar zijn voor communicatie tijdens specifieke uren. Maar hier zijn altijd prima afspraken over te maken die zo goed als naadloos op jouw werkdag en uren aansluiten.

Persoonlijk Assistent
Huur een Virtueel Assistent in en krijg weer alle tijd om te doen waar je echt blij van wordt!

Conclusie

Wanneer je het allemaal samenvat, wegen de voordelen van het hebben van een virtuele persoonlijke assistent meestal altijd op tegen de voordelen van het hebben van een persoonlijke assistent.

Is dit nu ook de oplossing voor jouw probleem, bekijk dan wat ik jou kan bieden, mijn portfolio en neem vandaag nog contact met me op!

Voor je het weet heb jij ook veel minder stress en veel meer succes! Want waarom alles alleen doen als het ook samen kan!

Persoonlijk Assistent
5 redenen waarom ondernemers met een Virtual Assistant meer verdienen dan….jij!

5 redenen waarom ondernemers met een Virtual Assistant meer verdienen dan….jij!

Veel ondernemers hebben baat bij een Virtual Assistant (VA), zo ook Joost. Een ondernemer in hart en nieren met een succesvol bedrijf, altijd op zoek naar nieuwe kansen, verbeteringen en innovaties. De laatste periode gaat al zijn tijd en aandacht echter naar operationele zaken.
Hij werkt meer ín zijn bedrijf, dan áán zijn bedrijf.
Hij komt er nauwelijks aan toe om de grote lijnen verder uit te zetten voor een gezonde groei van zijn bedrijf. Dit en de stress, zorgt ervoor dat de gewenste groei stagneert en dat hij bezig is met zaken waar hij niet mee bezig wil zijn.

De drukke tijden op zijn werk en het hebben van een gezin, zorgen ervoor dat Joost niet goed meer weet wat vrije tijd écht inhoudt.
En vakanties zijn allang geen echte vakanties meer.
Zo wilde Joost niet langer doorgaan, dus hij ging op zoek naar een oplossing; een virtual assistant inhuren!

Ondernemer Artemis Va <h1>virtual Assistant Kennisbank</h1> In Deze Artemis Va - Virtual Assistant Kennisbank Kan Je In Alle Verschillende Categorieën Meer Te Weten Komen Over Wat Een Virtual Assistant Doet, Hoe Een Virtual Assistant Ingezet Kan Worden En Hoe Ze Bepaalde Werkzaamheden Uitvoert. Ook Kan Je Er Terecht Voor Goede Tips En Tricks Omtrent, Marketing, Social Media, Seo, Planning, Webdesign En Nog Veel Meer Dingen Die Je Tegenkomt Bij Een Drukbezette Ondernemer.
Ondernemer + virtual assistant = perfecte team

Inhoud

Een virtual assistant, wat houdt dat in?
Vijf redenen waarom je meer verdient met VA
Dit levert een virtual assistant in euro’s op
Wil je weten wat het jou kan opleveren?

Een virtual assistant, wat houdt dat in?

Een virtual assistant is iemand die met behulp van online samenwerkingstools ondersteuning biedt aan ondernemers. Dit kan eenvoudig administratief werk zijn, het beheren van de mailbox en agenda, het organiseren van vergaderingen en events of het opzetten en beheren van nieuwsbrieven en content voor social media en websites.

Het meest interessant zijn echter niet de concrete taken die een assistent overneemt, maar het gaat om de effecten van een virtual assistant inhuren.

Dit zijn dan ook meteen de vijf redenen waarom je als ondernemer meer verdient mét virtueel assistent, dan zonder virtueel assistent:

  1. Overzicht: Het structureren van werkzaamheden, het in kaart brengen van de to-do’s en planning, zorgt ervoor dat je weer overzicht krijgt. Een assistent helpt jou daarbij en zo bepaal je samen welke taken structureel terugkomen die je kunt uitbesteden en wat jouw prio’s zijn in die week. Zo word je als ondernemer veel productiever en effectiever.

  2. Focus: door het werk uit te besteden, zijn er minder zaken die jouw aandacht vragen. Dat zorgt ervoor dat je tijd en ruimte krijgt voor zaken die jouw focus nodig hebben, zoals de ontwikkelingen in het vakgebied, strategische vraagstukken en toekomstperspectieven van jouw onderneming.

  3. Tijdswinst: Het ondersteunende werk uitbesteden levert altijd tijdswinst op, omdat je het zelf niet meer hoeft te doen. Daarnaast kan een assistent al de organisatorische taken sneller en beter dan jij en is het dus gewoon veel slimmer dit niet meer zelf te doen. Je koopt dus tijd en wat is jou dat waard?

  4. Plezier: Je bent geen ondernemer geworden om zelf vervolgens al het werk te gaan doen, toch? Door taken uit te besteden die afleiden van datgene waarom je ooit ondernemer bent geworden, kan je weer bezig zijn met wat je het liefste doet. Daarmee komt het plezier in ondernemerschap weer terug. En dat heeft een positieve uitwerking op de business én veelal ook het leven buiten de business.

  5. Minder stress: Meer overzicht en het uitbesteden van de juiste dingen, zorgen voor minder to-do’s en deadlines die je hoeft te doen. Uit vele productiviteitsonderzoeken blijkt dat na afleiding, het minimaal een minuut duurt voordat je weer focus hebt op datgene waar je mee bezig was.
    Stel dat je je 50 keer per dag laat afleiden (telefoontjes, mailtjes, ad-hoc to do’s, vragen etc) dan verlies je al bijna een uur per dag door gebrek aan focus!
    Dat dit stress geeft, is dan ook niet zo gek. Je bent de hele dag druk, maar aan het einde van de dag heb je het idee dat je niets hebt gedaan en er meer to do’s op je lijst zijn gekomen dan dat eraf zijn gegaan.

    Een virtual assistant neemt veel van deze taken van je over, zodat jij minder hoeft te doen op een dag en daardoor meer focus hebt voor wat je wél moet doen. Goodbye stress!

Dit levert een virtual assistant in euro’s op

En nu wil jij als ondernemer natuurlijk weten hoe deze redenen zich vertalen naar meer geld. Daarvoor maken we een simpele rekensom. Stel, je verdient € 100,- per uur. De assistent verdient minder dan jij, dus daar is al de eerste winst als zij de dingen doet waar jij je niet mee bezig zou moeten houden. We gaan ervan uit dat de assistent € 45,- per uur verdient.

Van de 10 uur op een dag die jij werkt, ben je al snel 2 uur kwijt aan je mailbox checken, administratieve zaken, afspraken maken, offertes aanvragen en andere ad-hoc taken en telefoontjes. Als een Virtual Assistant deze werkzaamheden van jou overneemt, kost je dat dus 2 x € 55 = € 90,-. Een goede assistent doet dit werk sneller en beter dan jij, dus kan in 2 uur meer voor elkaar krijgen dan jij. (winst!)

Jij houdt dan dagelijks 2 uur (of misschien wel meer) van je tijd over, die jij kunt besteden aan datgene wat nodig is en waar je € 100,- mee verdient. In dat geval levert een assistent je PER DAG dus € 110,- op. (€ 200,- minus € 90,-). Of je kiest ervoor om eerder naar huis te gaan, te sporten of tijd met je gezin of vrienden door te brengen. Zodat je hoofd ook weer even leeg is en je de volgende dag er weer fris tegenaan kunt.

Stel dat je 3 van de 5 werkdagen de assistent inzet voor 2 uur per dag. Dan heb je circa 24 uur per maand om te besteden aan andere zaken. Reken zelf maar uit wat dat jou oplevert….

Ondernemers
Ondernemers verdienen meer geld met een Virtual Assistant

Wil je weten wat het jou kan opleveren?

Een Virtual Assistant inhuren betekent dat werken ín het bedrijf weer werken áan het bedrijf wordt en dat vakanties weer écht vakanties zijn. Joost snapt inmiddels dat hij meer verdient met, dan zonder VA.

Wil jij weten of ik jou ook meer geld, tijd en productiviteit opleveren? neem vrijblijvend contact met me op en dan bespreken we samen de mogelijkheden.

Alleen ga je sneller, samen kom je verder!

Geef nooit op! 5 tips om door te blijven gaan.

Geef nooit op! 5 tips om door te blijven gaan.

Deze dag heeft alles te maken met het cultiveren van een vastberaden denkwijze, die ons helpt om alle moeilijke uitdagingen te overwinnen die het leven op ons pad brengt.

Het gaat over het motiveren en inspireren van onszelf en anderen, maar ook over het herinneren van mensen die die nooit hebben opgegeven. Deze dag is perfect om mensen toe te juichen voor het bereiken van hun doelen, maar ook om diegenen te steunen die nog steeds proberen hun doelen te bereiken en er nog niet helemaal zijn.

Hoewel deze dag draait om nooit opgeven, weet iedereen dat dit veel gemakkelijker gezegd dan gedaan is! Daarom hieronder wat tips om de kunst van het niet opgeven onder de knie te krijgen.

– Je hoeft niet altijd op volle kracht vooruit te gaan. Soms is pauzeren en een stap terug doen precies wat je nodig hebt. Het geeft je een geheel nieuw perspectief op dingen. Het stelt je in staat de wijsheid en kracht te vinden die je nodig hebt voor de volgende stappen. Rusten is een wapen dat veel mensen niet gebruiken!

– Motivatie verliezen is iets waar we ons allemaal mee kunnen identificeren! Daarom moet je manieren zoeken om jezelf te motiveren. Zoek uit wat voor jou werkt. Dit kan bijvoorbeeld het kijken, luisteren of lezen van motiverend materiaal zijn.

Jim Rohn zei ooit dat wij het gemiddelde zijn van de vijf individuen met wie we het grootste deel van onze tijd doorbrengen. Als je je tijd doorbrengt met vijf mensen die het altijd opgeven, dan kun je de rekensom zelf wel maken! Jezelf omringen met veerkrachtige mensen kan een groot verschil maken.

– Het loont om positief te zijn in deze cynische wereld waarin we vandaag leven! Dit betekent niet dat je moet proberen de hele tijd blindelings gelukkig te zijn. Wat het echter wel betekent, is dat je moet proberen je te concentreren op de goede dingen om je heen.

– Een van de belangrijkste redenen waarom mensen stoppen, is omdat ze niet eerlijk zijn geweest tegen zichzelf. Wees eerlijk over hoe je je voelt, wat je wilt en wie je bent. Als je de baan waarin je nu zit bijvoorbeeld niet echt leuk vindt en je doet alsof omdat het is wat iedereen van je verwacht, dan zul je eerder het gevoel hebben dat je het wilt opgeven.

Wat je ook doet… geef nooit op!

Lees meer over mij en over hoe ik nooit opgeef op de over mij pagina!

De laatste punt

De laatste punt

En dan zet je opeens de laatste punt in je eindopdracht van VA School!

Echt een super weird gevoel, beetje sipjes, maar vooral mega trots!! Dat heb ik toch maar mooi geflikt!

De opdracht was:


Je hebt de afgelopen periode keihard gewerkt om jouw bedrijf op te zetten en (hopelijk)
ook al de eerste opdrachtgevers binnen te halen. We hopen dat je de doelstellingen (die je
jezelf had gesteld voordat je aan de training begon) hebt behaald.
Om succesvol te worden én te blijven moet je je grenzen steeds verleggen en jezelf blijven
uitdagen. Deze allerlaatste opdracht is een aanzet tot het stellen van nieuwe doelen voor
het komende jaar!


Neem voor jezelf de tijd om na te denken over het komende jaar. Wat wil je bereiken?
Waar zou je over een jaar willen staan? Wat is over een jaar belangrijk voor jou? Welke
successen wil je behalen? Hoeveel zou je willen werken? Hoeveel tijd wil je privé hebben?
Welke ‘hobbels’ heb je nog te nemen?


Lekker hé? Zo’n heel nieuw leeg boek dat voor je ligt! Nieuwe ronde, nieuwe kansen.
Om jouw boek te vullen op de manier waarop je dat graag zou willen is het belangrijk om
de rode draad alvast te bedenken: de titel, de cover en de achterflap.
Dus… bedenk een pakkende titel voor jouw verhaal voor het komende jaar. Schrijf de
achterflap (samenvatting) van je boek. Visualiseer vervolgens jouw verhaal door het
ontwerpen van de cover.

En bij deze presenteer ik jullie de cover, de titel en de tekst voor de achterflap!

*tromgeroffel*…….

Laatste Punt
Mijn laatste punt!

Één kans, twee handen

Dit is het inspirerende verhaal van Diana van Santen – de Bruijn

Ze was al weggestopt in het vakje lost causes, nietsnutten, heb je niets meer aan, totdat ze die ene kans kreeg waar ze al jaren op aan het wachten was.

Door die ene kans te pakken krabbelde ze op uit de diepe donkere spelonken van de wereld van ziek zijn , saaiheid, voorspelbaarheid en regeltjes, naar een hele nieuwe wereld vol met nieuwe mogelijkheden en avonturen en dat allemaal door die ene kans.

Diana pakte deze buitenkans dan ook met beide handen aan en begon aan de geweldige ontdekkingsreis in een wereld waarvan ze dacht dat ze die nooit meer zou zien, laat staan aan mee zou doen.

Nu floreert ze en verspreid ze haar enthousiasme als een olievlek over de wereld en laat ze iedereen meegenieten van haar levensvreugde, creatieve inzichten, enthousiasme en motiverende verhalen.

Het ultieme bewijs dat mensen die ziek en/of gehandicapt zijn niet zomaar weggestopt moeten worden, maar absoluut een groot en inspirerend aandeel in deze wereld kunnen, nee moeten, hebben!

PUNT!

Punt Artemis Va <h1>virtual Assistant Kennisbank</h1> In Deze Artemis Va - Virtual Assistant Kennisbank Kan Je In Alle Verschillende Categorieën Meer Te Weten Komen Over Wat Een Virtual Assistant Doet, Hoe Een Virtual Assistant Ingezet Kan Worden En Hoe Ze Bepaalde Werkzaamheden Uitvoert. Ook Kan Je Er Terecht Voor Goede Tips En Tricks Omtrent, Marketing, Social Media, Seo, Planning, Webdesign En Nog Veel Meer Dingen Die Je Tegenkomt Bij Een Drukbezette Ondernemer.

P.S. Zou je ook willen dat je de hulp van iemand kon inroepen die goed kan schrijven, laat het me dan weten door contact met me op te nemen!