Veelgestelde vragen

Alles wat je wil weten over, en het werken met een Virtual Assistant (VA).

Wat is een virtual assistant (VA)?

Een VA is een professional die vanaf een eigen externe werkplek ondersteuning biedt aan slimme creatieve ondernemers.

Het is een handige flexibele schil om de onderneming heen, zonder de lasten zoals het regelen van een werkplek en het vastzitten aan een contract.

Door slim gebruik van online tools wordt het samenwerken zeer efficiënt.

Denk bijvoorbeeld aan deze twee personen.

De werknemer die gestrest alweer te laat binnenstormt na oponthoud op de weg. Of de virtual assistant die in alle rust heeft genoten van een ontbijt en opgewekt inbelt via Skype voor het wekelijkse overleg.

Wie van de twee zal met de beste ideeën op de proppen komen? 😉

Wat doet een VA

Virtual assistants zijn, als sidekick en organisatietalent, de drijvende kracht achter elke freelancer, ondernemer, organisatie en bedrijf en bieden ondersteuning op alle mogelijke vlakken. Van personal assistance tot administratief werk en van ondersteuning bij marketing, social media, websites maken en evenementenorganisatie, tot schrijfwerk en meer. Niet elke VA doet hetzelfde werk.

Een Virtuele Assistent brengt rust in je agenda, zodat jij harder kunt gaan.

Stel je eens voor: een efficiënte persoonlijke assistent die op afstand voor je klaarstaat en zo nodig naar je toekomt. Die precies de kwaliteiten heeft die jij nodig hebt, onmiddellijk snapt wat je bedoelt en je wensen razendsnel uitvoert.

Je krijgt er eigenlijk een extra rechterhand en een linker hersenhelft bij.

Is er een nadeel aan het inhuren van een VA?
Mijn ervaring is dat ondernemers het liefste alles zelf doen. Ze zijn niet voor niets ondernemer geworden.

Maar zodra je het los kan laten, kan je zien hoe fijn het is en begin je er meteen de vruchten ervan te plukken!

Kun je alle werkzaamheden aan mij uitbesteden?

Hoeveel interesses ik ook heb en hoe graag ik het ook zou willen, ik kan niet alles.
Ondanks dat ik de naam van een godin heb, ben ik ook maar een mens! Echt waar!!

Ik heb een digitale en marketing achtergrond en daarnaast ervaring in administratief/secretarieel werk, dus daarvoor zit je helemaal goed bij mij.

Gespecialiseerde werkzaamheden, zoals de boekhouding of juridische werkzaamheden, doe ik niet.

Ik kan je wel helpen met zoeken naar een geschikt persoon.

Zit ik vast aan een lang contract?

Het antwoord daarop is simpel; nee!

Daar hou ik zelf ook niet van.

Ik hanteer geen minimum af te nemen uren en opzeggen kan al na één maand met een opzegtermijn van één maand.

Is het inhuren van een VA duur?

Ligt eraan hoe je het bekijkt.

Een VA doet de werkzaamheden die jij uitbesteedt vaak vaker dan jij, en doet dit werk daarom ook snel en efficiënt.

De tijd die jij hiermee bespaart, kun jij besteden aan jouw eigen bedrijf of aan jouw klanten.

Het inhuren van een VA is goedkoper dan iemand in loondienst aan te nemen. Voor mij hoef je geen loon- of kantoorkosten of verzekeringen te betalen.

Kun je mij altijd bereiken?
Ik vind mijn werk leuk, maar ik werk niet dag en nacht 😉

Als wij afspraken maken dat ik op bepaalde momenten voor jou aan het werk ben, ben ik op die momenten voor jou bereikbaar via mail, telefoon, whatsapp of op een andere manier.
Meestal plan ik mijn werkzaamheden zelf in op doordeweekse dagen tussen 09:00 en 18:00 uur.

Het beste is om mij dan te mailen, bellen, appen en dan reageer ik zo snel mogelijk.

Hoe zit het met privacy en beveiliging van jouw bedrijfs- en persoonsgegevens?
Ik ga uiteraard vertrouwelijk om met jouw bedrijfs- of klantgegevens.
Als je het wil, wil ik natuurlijk een geheimhoudingsverklaring tekenen.
Voor wie is het werken met een VA?

In feite voor iedereen die het te druk heeft!

Of je nu als ZZP’er werkt of als directeur van een grote international; je kunt je tijd maar 1 keer besteden.

Ik werk graag samen met ZZP’ers of  MKB’ers die structureel tijd te kort komen of extra handen nodig hebben voor een project.

Tips voordat je mij als VA inhuurt

Als je hebt besloten dat je mijn hulp wel kan gebruiken, hoe pak je dat dan aan?

Maak eerst eens een lijstje met werkzaamheden die je in een week allemaal doet? Dat zijn er waarschijnlijk best veel!

Bekijk de lijst eens goed en bedenk dan welke taken veel tijd kosten. Kruis deze taken aan en beslis welke taken je hiervan uit handen kan en wil geven.

Op deze manier kan je bepalen welke werkzaamheden je zou kunnen uitbesteden aan mij.

Waar komt de naam Artemis vandaan?

Artemis is de Romeinse godin van de jacht (en de maan), in het Latijns heet ze… Diana!

Al zolang ik op het internet ronddwaal heb ik gebruik gemaakt van deze naam, dus toen ik voor mezelf begon was het niet zo moeilijk welke naam ik zou gaan gebruiken!

Wat betekenen de kleuren die je gebruikt?

ROOD
actief | energiek | leiderschap | ambitieus | daadkracht | passie

GEEL
vernieuwend | mentaal sterk | bewegelijk | opgewekt

GROEN
balans | groei | gezond | overvloed | veilig | stabiel

BLAUW
communicatie | zakelijk | ruimte gevend | betrouwbaar

WIT
zuiver | helder | fris | eerlijk | neutraal

Diana heeft het vermogen om technisch ingewikkelde zaken op een voor mij simpele manier uit te leggen. Ze neemt je stap voor stap mee in het proces zodat de technische vernieuwingen doorgevoerd worden en dat ze ook voor mij duidelijk zijn en ik er mee kan werken.
Arjan de Jong

Fysiotherapeut, Fysiotherapie Centrum Stadhoudersplein

Diana is ontzettend creatief en heeft altijd goede ideeën om een probleem op te lossen.

Herman de Bruijn

voormalig secretaris, Stichting Gehandicapten Wassenaar

hEB JE NOG EEN VRAAG?
sTEL HEM HIERONDER.

nl_NLNL
en_USEN nl_NLNL