E-mailmarketing
WAAROM E-MAILMARKETING?
E-mailmarketing campagnes zijn een geweldige manier zijn om de aandacht van je klanten en potentiële klanten vast te houden.
Met doordachte inhoud en een aantrekkelijk ontwerp kan je je verhaal vertellen en je publiek informeren over je producten/diensten.
E-mailmarketing is een efficiënt en rendabel onderdeel van een goede marketingstrategie. Het creëert betrokkenheid bij je publiek, stimuleert conversies en verhoogt de omzet van je bedrijf.
"WIST JE DAT MINSTENS 91% VAN DE CONSUMENTEN DAGELIJKS HUN E-MAIL CHECKT?
Het gaat om je klanten!
E-mailmarketing gaat niet alleen over jou en je bedrijf.
E-mailmarketing is een geweldig middel om relaties met je huidige en toekomstige klanten op te bouwen en wordt vaak beschouwd als de beste vriend van marketing.
Het helpt conversies en omzet te verhogen doordat je je publiek op het juiste moment van waardevolle informatie kan voorzien.
Kosteneffectief
E-mailmarketing is een van de meest kosteneffectieve manieren om je boodschap met je doelgroep te delen.
Persoonlijk
Maak persoonlijke berichten op maat met effectieve doelgroepsegmentatie.
Blijf in beeld
Lever geweldige, aantrekkelijke content en blijf in de gedachten van je klant.
BEN JE KLAAR OM TE GROEIEN MET JE E-MAILMARKETING?
E-MAILMARKETING DIENSTEN
Eerste Installatie
Heb je geen e-mailmarketing account? Ik kan er een voor je maken, je domein koppelen en al je accountgegevens toevoegen. Dit kan bij verschillende aanbieders zoals Active Campaign (Mailblue), Mailchimp, Mailerlite enz enz.
E-mailmarketing campagne ontwerpen
Ik maak een nieuwe campagne die leidraad wordt voor lopende campagnes, inclusief het instellen van lettertypestijlen en de belangrijkste e-mailelementen.
Copywriting
Ik schrijf teksten en maak inhoud voor je campagnes die doelgericht en aantrekkelijk zijn.
Rapportage + analyse
Advies nodig over wat werkt?
Ik kijk naar je vorige campagnes en automatiseringen, je strategie en je doelstellingen en maak een rapport over hoe je je de betrokkenheid van je klanten kunt verbeteren.
Lijstbeheer contacten
Ik importeer de database van je contacten en voeg hier segmenten aan toe, samen bespreken we de lijststructuur van jouw account.
Training
Wil je nadat alles ingesteld is alles zelf gaan doen? Dan laat ik je zien hoe je je eigen account kan beheren en hoe je toekomstige campagnes en automatiseringen kan maken.
strategie + plan
De beste manier om resultaten te halen uit je e-mailmarketing is het hebben van een contentstrategie en doelstellingen die je wil bereiken.
Ik maak een op maat gemaakt contentplan voor je zodat je een routekaart hebt voor je aankomende nieuwsbrief campagnes en automatiseringen.
Automatisering
Ik zorg ervoor dat de e-mails voor je potentiële klanten, nieuwsbrieven of e-mails over achtergelaten volle winkelwagentjes automatisch worden verstuurd.
Samen ontwikkelen we een strategie die bij jouw bedrijf past.
Inschrijfformulieren
Het integreren van inschrijfformulieren is een cruciale stap in e-mailmarketing.
De sleutel tot het groeien van je lijst is het creëren van gestileerde, persoonlijke en effectieve inschrijfformulieren.
"People don’t buy what you do " - Simon Sinek
Referenties
Reacties van mensen die je al voor zijn gegaan.
“De samenwerking tussen mijzelf en Diana gaat al een aantal jaar terug. Wij konden altijd al heel fijn samenwerken toen we voor dezelfde vrijwilligersorganisatie werkte. Toen ik hoorde dat Diana nu werkzaam is als Technisch VA heb ik daarom geen moment getwijfeld om haar te vragen mij te helpen met marketing gerelateerde zaken.
Ook nu weer is het goed sparren en voelt ze goed aan wat de situatie nodig heeft. Zoveel energie en enthousiasme in een persoon ?. Heerlijk! ”
“Diana heeft ons uitstekend geholpen met het beter vindbaar maken van onze website. Diana begreep snel wat voor ons belangrijk is en zette de door geformuleerde zoekwoorden vakkundig in de website waardoor er direct al resultaat was te zien op Google.
Heel fijn dat dit alles met een paar simpele mailtjes en een kort telefoontje geregeld kon worden tussen alle drukke werkzaamheden door. Ideaal zo’n VA en Diana is top!!”
Het proces van e-mailmarketing:
Mijn doel is het om het zo makkelijk mogelijk voor je te maken.
Het opzetten van e-mailmarketing kan best een uitdagende klus zijn.
Ik zal het hele proces hier voor je ontleden en ervoor zorgen dat het hele proces overzichtelijk en zonder stress zal verlopen.
Fase 1, Beoordeling
Set-up
Als eerste gaan we kijken hoe jouw e-mailmarketing is geïntegreerd en hoe jouw huidige systeem eruit ziet.
Analyse
Je huidige campagnemateriaal, e-maillijsten en aanmeldingsprocessen worden geanalyseerd om inzicht te krijgen in je huidige werkwijze.
Daarnaast bekijk ik de gegevens van eerdere campagnes.
Fase 2, Strategie
Inhoud
Tijdens deze fase controleren we de actuele content en bepalen we de mogelijkheden om je e-mail marketing nog beter te optimaliseren.
contentkalender
Bij het plannen van toekomstige content maken we een contentkalender om ervoor te zorgen dat je strategie effectief kan worden beheerd.
Integratie
Ik bekijk hoe je e-mailmarketing is geïntegreerd met de website en andere kanalen. Vervolgens breng ik verbeteringen aan waar nodig.
Fase 3, Uitvoering
Analyse & Feedback
Ik controleer en analyseer de feedback van de campagne om te bepalen wat het beste werkt bij jouw doelgroep past
AANBEVELINGEN
Tips over inhoud, integratie, e-mail aflevering en lijst segmentatie worden gegeven.
Rapporten
Je krijgt van mij campagne rapporten en andere waardevolle gegevens die ik heb verzameld.